21.11.2020

Talvisotakilpailu 21.11.2020 tulokset

KORONAVUODEN PÄÄTÖSKILPAILU PAROLANNUMMELLA

Perinnekivääreillä käytiin jo perinteeksi muodostunut kuudes Talvisotakilpailu 21.11 Parolassa. Hyvin järjestetystä kilpailusta vastasivat Hattula-Tyrvännön  Juhana Juottonen ja Lauri Kemi. Osallistujia oli saman verran kuin edellisenäkin vuonna ja ampumasuorituksia lauottiin 32. Keli oli pilvinen ja juuri plussan puolella. Kilpailussa ammuttiin 150m matkalta rynnäkkökivääritauluun ensiksi makuulta tarkkuusammuntana 10 laukausta, jonka vei nimiinsä Valkeakosken  Reserviläisten Tuomo Helenius tuloksella 95. Tiukan vastuksen antoivat Jani Huotari ja Pertti Hagren ampuen molemmat tuloksen 93. Hopea kuitenkin Huotarille napakympeillä.

Tarkkuusammunnan jälkeen pidettiin tauko ja nautittiin nuotiomakkarat kahvin ja viinerien kera. Talvisotakilpailu ammuttiin samaan tauluun koostuen kahdesta osiosta. Ensin makuulta 10 laukausta kääntyviin tauluihin taulujen ollessa näkyvillä 5 sekuntia ja poissa 10 sekuntia. Toisessa osiossa ammuttiin pikasarjana 10 laukausta 2 minuutin aikana seisovaan tauluun. Tällä kertaa voittaja vaihtui Jussi Nylundin viedessä voiton ja viimevuotisen voittajan Jani Huotarin oli tyytyminen hopeaan. Nylund sai myös vuodeksi haltuunsa kypäräkiertopalkinnon. Muut palkinnot arvottiin ja puolet niistä meni Valkeakosken yhdistyksen jäsenille. Tosin heitä olikin lähes puolet kilpailijoista.

Talvisotakilpailu 21.11.2020 Parola

Tarkka-ammunta 150m 10 ls
1) Tuomo Helenius VaRes 95, 2) Jani Huotari HäRes 93, 3) Pertti Hagren VaRes 93, 4) Sami Aalto RiRes 92, 5) Jussi Nylund HTRes 88(x1), 6) Jussi Rantanen VaRes 88, 7) Olli Viitanen HTRes 87, 8) Lauri Kemi HTRes 84, 9) Erkko Laine VaRes 82, 10) Pasi Petäjistö VaRes 81(x1), 11) Marko Lindberg RiRes 81, 12) Jari Maijala VaRes 79(x1), 13) Ilpo Saarinen HTRes 79, 14) Juha Räsänen VaRes 71, 15) Jarmo Viitanen RiRes 61, 16) Seppo Kettunen HäRes 56.

Tarkka-ammunta. Vasemmalta 3. Pertti Hagren, 2. Jani Huotari ja 1. Tuomo Helenius

Talvisota 150 m 10+10 ls
1) Jussi Nylund HTRes 174,  2) Jani Huotari HäRes 166, 3) Tuomo Helenius VaRes 159,  4) Jari Maijala VaRes 155,  5) Lauri Kemi HTRes 151, 6) Erkko Laine VaRes 144, 7) Jussi Rantanen VaRes 142, 8) Olli Viitanen HTRes 134, 9) Ilpo Saarinen HTRes 120, 10) Sami Aalto RiRes 115, 11) Pertti Hagren VaRes 112, 12) Marko Lindberg RiRes 92, 13) Pasi Petäjistö VaRes 88, 14) Jarmo Viitanen RiRes 83, 15) Seppo Kettunen HäRes 79, 16) Juha Räsänen VaRes 68.

Talvisota. Vasemmalta 3. Tuomo Helenius, 2. Jani Huotari ja 1. Jussi Nylund